وضعیت بسیار مطلوب رادیولوژی ایران در دنیا

وضعیت بسیار مطلوب رادیولوژی ایران در دنیا

با استفاده از این روش می توان به مادر و جنین کمک کرد و می توان ناهنجاری های مغز مانند گشاد بودن بطن های مغزی، ناهنجاری منجر به انسداد مایع مغزی نخاعی، ستون فقرات و تومورهای این ناحیه مانند میلو مننگوسل( نوعی نقص در لوله عصبی جنین)، ناهنجاری های قفسه سینه مانند پاره و ناقص بودن دیافراگم را تشخیص داد.

در صورت تشخیص، جراحان می توانند برخی از این ناهنجاری ها را در زمان جنینی به وسیله جراحی بسته عمل کنند و یا با اطلاع از ناهنجاری های جنینی، بلافاصله پس از به دنیا آمدن نوزاد، او را مورد عمل جراحی قرار دهند.

از جمله مزایای این روش این است وقتی نوزاد با علائم تنگی نفس شدید در اثر پارگی مادرزادی دیافراگم به دنیا آید ممکن است تا زمان کشف علت، نوزاد از بین برود اما وقتی با روش ام آرآی مشخص شده باشد پس از به دنیا آمدن، بلافاصله، پارگی مادرزادی دیافراگم اصلاح می شود.

به طور معمول زن باردار در طول بارداری باید سه بارسونوگرافی انجام دهد، در صورتی که در سونوگرافی ناهنجاری هایی ملاحظه شود که در تشخیص آن شک وجود داشته باشد ام آرآی می تواند به مادر و جنین کمک کند.

در ام آر ای علاوه بر بیماری ها و ناهنجاری های جنین ، ناهنجاری های مادر در دوران بارداری مانند انسداد مسیر کلیه یا هیدرونفرو، مشکلات داخل لگن و یا توده و توموری قابل تشخیص است.